میکروفایبر چه کاربردی دارد؟ + انواع میکروفایبر

کاربرد میکروفایبر - انواع میکروفایبر
میکروفایبر چه کاربردی دارد؟ + انواع میکروفایبر


میکروفایبر که میکروفیبر نیز می گویند را می توان برای اهداف مختلف در خانه استفاده کرد. این الیاف سنتزی در پارچه های تی تمیزکننده خانگی، وسایل ورزشی، اثاثیه یا لوازم داخلی مبلمان، اتومبیل ها و ملحفه های تختخواب یافت می شود .

میکروفایبر یک الیاف مصنوعی بسیار نازک است که بیش از یک دنیر (یک واحد وزن استاندارد) ضخامت ندارد - حدود یک پنجم موی انسان-برای دانستن چگونگی توسعه میکروفایبر، انواع مختلف آن، و نحوه استفاده از آن ادامه این مقاله آذرپاک را بخوانبد:

 

میکروفایبر چگونه ساخته می شود؟

اکثر میکروفایبرها با استفاده از یک فرآیند شیمیایی تولید می‌شوند که اغلب پلی استر را با نایلون مخلوط می‌کنند تا استحکام بیشتری به آن داده و آب را دفع کند. تعدادی از آنها از ابریشم مصنوعی نیز ساخته شده اند و شبیه ابریشم طبیعی هستند.

بسته به شکل، اندازه و ترکیب مواد، مزایای میکروفایبر شامل توانایی آن در به دست آوردن کیفیت های مختلف مانند استحکام، نرمی، جذب آب یا دافعه است. به عنوان یک دستمال تمیزکننده و همچنین بدون پرز است و در از بین بردن کثیفی از سطوح ظریف و قوی موثر است.

تولید این الیاف بسیار ظریف در دهه 1950 آغاز شد. "اولتراسوید" که از الیاف میکرونی نیز ساخته شده بود، در دهه 1970 برای ساخت پارچه هایی با مراقبت آسان برای کاربردهای پوشاک و مد خانگی توسعه یافت.

 

موارد استفاده میکروفایبر

پارچه هخای تمیز کننده و تی

پارچه‌های میکروفایبر، حوله‌ها و تی ‌ها را می‌توان در همه جا پیدا کرد که پارچه‌های تمیزکننده عالی هستند. آنها به گونه ای ساخته شده اند که استحکام و ماندگاری بالایی داشته باشند و به دلیل الیاف بسیار ظریفی که دارند، هیچ پرز یا کثیفی باقی نمی گذارند و به سرعت خشک می شوند. با توجه به نوع میکروفایبر استفاده شده، این پارچه ها الکترواستاتیک بوده و چربی و روغن را نیز جذب خواهند کرد.

نخ ظریف و بافت موثر به این معنی است که این پارچه ها ضد باکتری هستند. آنها باکتری های کوچکی را که از پارچه های نخی فرار می کنند، به دام می اندازند. پارچه های پاک کننده میکروفایبر باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند .

 

لوازم جانبی و تجهیزات ورزشی

اکثر کیف خرید پارچه ای، کیف پول، کوله پشتی و کفش هایی که امروزه خریداری می کنید از الیاف میکرو ساخته شده اند. این پارچه آنها را در برابر آب مقاوم و محکم می کند. از میکروفایبر برای ساختن کفش کوهنوردی، کفش‌های کتونی، توپ فوتبال و بسکتبال نیز استفاده می شود.

 

مبلمان و اثاثیه یا لوازم داخلی

میکروفایبر برای لوازم داخلی مبلمان نیز استفاده می شود زیرا به عنوان استحکام سخت است، به سختی لکه دار می شود و به راحتی تمیز می شود. مایعات ریخته شده روی میکروفایبر را به راحتی می توان برطرف را برطرف نمود. همچنین نرم و راحت است و برای مبل و صندلی ایده‌آل است.

 

ملحفه، رومیزی و حوله

از آنجایی که میکروالیاف بسیار نازک هستند، می‌توان آنها را به گونه‌ای بافت که بسیار ابریشمی بنظر بیاید، اما کاملاً قوی باقی بمانند. ملحفه‌های ساخته شده از میکروفایبر قابلیت تنفس، سبک، ماندگاری بیشتر نسبت به الیاف طبیعی دارند و شستشوی آسان‌تری دارند. پارچه میکروفایبر را می توان چنان محکم بافت تا روکش بالش و تشک نیز درست کنند که برای به دام انداختن گرد و غبار عالی است.

سفره‌ها و دستمال‌ها از الیاف میکرو بافته شده‌اند و دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود مایعات ریخته‌شده به صورت مهره‌ای برآمده شوند و از بین بردن لکه بسیار ساده‌تر شود. تکنیک بافت برعکس برای حوله های حمام میکروفایبر استفاده می شود تا آب را به سرعت و در مقادیر زیاد جذب کند. این حوله ها به سرعت خشک می شوند و اگر بلافاصله خشک نشوند، کمتر از حوله های نخی کپک می زنند.

هنگام شستن، از برچسب های مراقبت روی ملافه و ملحفه های خود پیروی کنید. ملحفه ها، رومیزی ها و حوله های میکروفایبر نباید روی حرارت زیاد یا برای مدت طولانی خشک شوند.

 

پوشاک اکتیو و فشرده

بسیاری از لباس‌هایی که برای استفاده ورزشکاران تبلیغ می‌شوند - پیراهن، تی شرت و شورت - از پارچه‌های میکروفایبر ساخته می‌شوند، زیرا این مواد عرق را از بدن دور می‌کنند. پارچه محکم بافته شده همچنین برای لباس های فشرده استفاده می شود که جریان خون را هم در تمرینات ورزشی و هم در کاربردهای پزشکی افزایش می دهد.

این لباس های میکروفایبر باید با آب سرد یا گرم با دست یا در چرخه ماشینی ملایم شسته شوند. اجازه دهید در هوا خشک شود.

 

انواع میکروفایبر

یکی از محبوب ترین کاربردهای میکروفایبر برای تمیز کردن محصولات است. بافت های مختلف را می توان برای کاربردهای مختلف استفاده کرد، اما میکروفایبر برای تمیز کردن پارچه ها مانند میکروفایبر برای اثاثیه یا لوازم داخلی، پارچه فروشی یا پوشاک بافته نمی شود:

 

سبک وزن:  میکروفایبر سبک وزن برای ساخت پارچه های تمیزکننده برای حذف کثیفی و روغن از سطوح شیشه ای، صفحه نمایش گوشی و عینک استفاده می شود.

متوسط ​​وزن: رایج ترین نوع میکروفایبر با وزن متوسط ​​است که برای تولید حوله و سایر پارچه های تمیز کننده استفاده می شود.

مخملی: این نوع میکروفایبر اگرچه تقریباً لوکس به نظر می رسد ولی نسبت به میکروفایبر متوسط ​​وزن ضخیم تر است و برای کاربردهای اپیلاسیون و پولیش استفاده می شود. این پارچه‌ها رطوبت و کثیفی زیادی را به الیاف بلند خود جذب می‌کنند، اما نوک الیاف آزاد و شفاف می‌مانند تا رگه‌ها و علائم را از بین ببرند.

بافت وافل: این نوع میکروفایبر دارای شیارهای وافل است که برای گرفتن و به دام انداختن مایعات و کثیفی ها طراحی شده است و این ماده را برای شستشو و گردگیری پارچه ها ایده آل می کند.

شنیل: میکروفایبر شنیل برای تمیز کردن پارچه، اسفنج و دستکش ماشین استفاده می شود. این ماده دارای برآمدگی های ضخیم و لوله ای از فیبر است که باعث می شود مواد بسیار جاذب شوند.

جیر: این نوع فیبر که به آن میکروجیر گویند، جیر مصنوعی بوده و نام تجاری آن را Ultrasuede  نیز می‌گویند، ظاهری تقریباً شبیه جیر طبیعی دارد و در ساخت مبلمان، پرده‌ها و گاهی اوقات پوشاک نیز استفاده می‌شود. نسبت به جیر طبیعی مقرون به صرفه تر است، تمیز کردن آن آسان تر است و در برابر لکه ها و سایش مقاوم تر است.



0
نظرات



دیدگاه شما:



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
کد امنیتی :


تمامي حقوق اين سايت متعلق به آذر پاک می باشد
طراحي و بهينه سازي توسط: موسسه آرسام طرح