زمان استفاده از تی میکروفایبر چندبار مصرف

زمان استفاده از تی میکروفایبر چندبار مصرف


پارچه های تی میکروفایبر به دو صورت قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرف در دسترس هستند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. رایج ترین پارچه هایی قابل استفاده مجدد هستند که پس از هر بار استفاده باید شسته شوند. در صورت استفاده صحیح، این تی میکروفایبر می تواند 100 تا 1000 شستشو را دوام بیاورد. از سوی دیگر، پارچه های یکبار مصرف معمولا با محلول تمیزکننده از قبل اشباع شده اند و باید پس از یک بار استفاده دور انداخته شوند.

تی میکروفایبر چندبار مصرف

پارچه های تی میکروفایبر قابل استفاده مجدد اغلب توسط کاربران ترجیح داده می شوند زیرا طول عمر بالایی دارند که به جبران هزینه های اولیه کمک می کند، که اغلب عمرشان سه برابر یا بیشتر از تی های پنبه ای مشابه است.

با این حال، میکروفایبر قابل استفاده مجدد بدون مشکل نیست. برای شستن یدک میکروفایبر چندین لیتر آب لازم است. آنها باید پس از هر بار استفاده شسته شوند، که می تواند به سرعت به مقدار زیادی آب اضافه کند - مشکل بزرگی برای مناطق مستعد خشکسالی.

شستشوی نادرست تی میکروفایبر قابل استفاده مجدد نیز می تواند باعث انقباض و آسیب شود. بدتر از آن، وقتی پارچه‌های مورد استفاده در قسمت‌های مختلف (مانند سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های عمل) با هم شسته می‌شوند، می‌تواند منجر به بازگشت پارچه‌های کثیف به سرویس یا مشکلات آلودگی متقابل شود.

مزایای تی میکروفایبر یکبار مصرف

پارچه های تی میکروفایبر یکبار مصرف اغلب به دلیل اینکه استفاده از آنها راحت و آسان است، انتخاب می شوند. برای بکارگیری آنها به آموزش کمتری نیاز است و پتانسیل بسیار کمتری برای سوء استفاده و آلودگی متقابل دارند. امروزه برخی از تاسیسات نیز برای کمک به کاهش مصرف آب، تی میکروفایبر یکبار مصرف را انتخاب می کنند. از جنبه منفی، پارچه های یکبار مصرف منجر به ازدیاد حجم زباله های بیشتری به محل دفن زباله می شود. همچنین آنها گران تر هستند.

یکی از کارشناسان بهداشت اذعان می کند:  

برای بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده از تی میکروفایبر یکبار مصرف جهت اتاق های عمل، سوئیت های جراحی و مناطق ایزوله مناسب است. زیرا در این مکانهای حساس، محصولات قابل استفاده مجدد بسیار خطرناک هستند.

میکروفایبر در به دام انداختن میکروارگانیسم ها و اجرام واقعا خوب عمل می کند، بنابراین شما به یک فرایند شستشوی خوب برای رها کردن اجرام گرفته شده و فرآیند ضدعفونی کردن برای از بین بردن باکتری‌ها نیاز دارید. استفاده از ظروف یکبار مصرف به این معنی است که هیچ سطح دیگری را از طریق شستشو مجددا آلوده نخواهید کرد.

تصمیم به استفاده از وسایل یکبارمصرف اغلب به هزینه بستگی دارد.

در محیط‌ مراقبت‌های بهداشتی که ضدعفونی‌سازی حیاتی است، کنترل فرآیند شستشو بسیار مهم است. بر اساس مطالعه دکتر چارلز گربا، میکروبیولوژیست در دانشگاه آریزونا، پارچه های تی میکروفایبر که بطور نامناسب و ناکافی شسته می شوند، می توانند پس از شستشو با اسپورها و باکتری هایی که هنوز وجود دارند، برگردند.

همه وسایل قابل استفاده مجدد، اعم از تی ها یا زمین شوی هایی که در مراکز مراقبت های بهداشتی استفاده می شوند، باید طبق دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها شسته شوند.

این بدان معناست که شما باید تی میکروفایبری را خریداری کنید که می تواند با سفید کننده شسته شود و در دمای بالاتر از 160 درجه شسته و خشک شود.



0
نظرات



دیدگاه شما:



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
کد امنیتی :


تمامي حقوق اين سايت متعلق به آذر پاک می باشد
طراحي و بهينه سازي توسط: موسسه آرسام طرح