بخارشوی و کاربردهای متنوع آن

بخارشوی و کاربردهای متنوع آن


در این مقاله آذرپاک قصد داریم به " پد بخارشوی " و نقش آن در این دستگاه کاربردی بپردازیم. ولی قبل از آن بایستی در ارتباط با خود دستگاه بخارشوی اطلاعاتی را به شما عزیزان ارایه دهیم. با ادامه این پست همراه ما باشید.

بخارشوی در سالهای اخیر به یکی از وسایل پرکاربرد در منازل برای تمیز کردن سطوح مختلف تبدیل شده است که اغلب برای ضدعفونی کردن یا حتی استریل کردن سطوح نیز به کار گرفته می شود.

بخارشوی یک وسیله همه کاره است و بسیار مناسب برای بهداشت خانه. اما خرید و انتخاب یک بخارشوی خوب و کاربردی در بین مدلهای مختلف موجود در بازار کار سختی است، اما قبل از هرچیز به میزان هزینه ای که قصد دارید برای خرید بخارشو کنار بگذارید، توجه نمایید و بعد از آن دقت کنید که دقیقا قصد دارید این دستگاه چه کاربردی برای شما داشته باشد.

بخارشوی چیست؟

بخارشوها از ترکیب بخار آب و در بعضی از مدل ها مواد شوینده به همراه مکش بسیار قوی برای تمیز کردن سطوح، فرش و موکت استفاده می کنند. برخی از بخارشوها دارای سری های متعدد بوده که معمولا برای تمیز کردن سطوح مختلف، محیط داخلی خودرو مانند صندلیها، مبلمان، پله ها، شیشه اتومبیل و لوازم داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر بخارشوی های موجود در بازار مشابه یکدیگر هستند و غالبا دارای سری های مختلفی از قبیل برس چرخان، برس فلزی و سری حوله ای برای تمیز کردن انواع مختلفی از سطوح هستند. سیستم گرمایش داخلی بخارشوی ها که از یک بخش تشکیل شده وظیفه تبدیل آب موجود در مخزن به بخار (بخار با دما و فشار بالا) را برعهده دارد.

مزایای استفاده از بخارشوی

بطور اجمالی مزایای استفاده از بخارشوی عبارتند از:

امکان تمیز کردن سطوح مختلف مانند: پاک کردن سرامیک های کف و سنگ های دیوار و شیشه ها؛ پاک کننده لکه ها و ذرات چربی ؛ غبار روبی و باز کردن چروک پرده بدون جدا کردن آن ؛ نظافت آسان داخل خودرو ؛  باز کردن چروک لباس ؛ ذوب کردن چسب و جدا کردن کاغذ دیواری به آسانی؛  براق کردن زیورآلات طلا ؛ صرفه جویی در وقت ؛ استفاده راحت و سازگاری با محیط زیست.

بخارشوی معمولا دارای لوازم دیگری مانند برس چرخشی، برس فلزی و پد حوله ای یا پد میکروفایبر هستند که باعث می شوند تا شما بتوانید از لوازم جانبی در سطوح مختلف و برای پاکسازی میکروب ها استفاده کنید. شباهت زیادی در بین بخارشوی های بازار وجود دارد که هر کدام می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد، شما بسته به نیاز خود می توانید بخارشوی مناسب را انتخاب کنید. آنچه مهم است اینکه: بخارشوی ها از یک سیستم گرمایش درونی برخوردار بوده و آب را به بخار با دمای بالا تبدیل می کند.

خیلی از قابلیت های جدیدی که به بخارشوی اضافه شده است صرفا برای زیبایی بوده و در کارکرد آن نقش چندانی وجود ندارد، بهتر است در هنگام خرید دقت کنید که کارایی دستگاه مناسب باشد و از خرید دستگاه با ویژگی های غیرکاربردی اجتناب کنید.

ویژگیهای کلیدی دستگاه بخارشوی

ضدعفونی کردن سطوح، به صورتی که اگر از بخارشو استفاده شود، دیگر نیازی به استفاده از مواد شوینده و شیمیایی مضر نیست.   همان طور که می دانید، این مواد شوینده سلامت انسان را به مرور زمان در خطر می اندازد اما با استفاده از این دستگاه، سلامت خود را تنظیم می کنید.

خرید بخارشو علاوه بر بحث سلامت، از نظر هزینه هم بسیار مقرون به صرفه است.

بر روی سطوح خانه و کف آن ممکن است اثراتی از مواد شوینده ای که قبلا مورد استفاده قرار گرفته است، باقی مانده باشد که بخارشو می تواند آنها را از بین ببرد.

سومین ویژگی، سرعت و دقت است. استفاده از بخارشو راحت است و می توان به سرعت و با نهایت پاکیزگی، سطوح را تمیز کرد.

از بین بردن میکروب های موجود در محیط جزو مزایا دیگر دستگاه بخارشو است و برای کسانی که کودک خردسال دارند، بسیار کارآمد است؛ زیرا می توان با این دستگاه، وسایل نوزاد و کودک را ضد عفونی کرد تا میکروب ها و عوامل بیماری زا به او آسیب نرسانند.

همچنین با دستگاه بخارشوی ، می توان کاغذ دیواری یا انواع چسب را از سطوح براحتی جدا کرد.

از بخارشو در تمیز کردن زیورآلات نیز استفاده می شود که موجب براق شدن طلا می گردد.

انواع بخارشوی در بازار

بخارشوی دستی

این مدل از بخارشوی به نسبت سایر بخارشوی ها سبک تر و کوچک تر است و برای نظافت سینک آشپزخانه، اجاق گاز، حمام و دستشویی استفاده می شود.

بخارشوی دسته دار (تی)

بخارشوی دسته دار، دارای یک دسته می باشد می باشد که به بدنه وصل است. این وسیله به منظور تمیز کردن تمامی قسمت های کف خانه مانند سرامیک، پارکت و سنگ استفاده می شود و یک پیشنهاد مناسب از لحاظ مصرف بهینه برق و قیمت محسوب می شود.

بخارشوی مکنده

این بخارشوی ها دارای دو منبع جدا هستند که منبع اول برای پاکیزگی استفاده می شود که باعث تولید بخار می شود و منبع دوم آب کثیف را از سطوح مختلف جمع آوری می کند. مکش این نوع از دستگاه ها بالا بوده و آب کثیف را به راحتی داخل مخزن می ریزد. بنابراین با خرید این نوع دستگاه ها دیگر نیازی به خشک کردن محیط نیست.

بخارشوی چند کاره

بخارشوی چند کاره قطعات گوناگونی برای تمیز کردن سطوح مختلف دارد و گزینه مناسبی برای تمیز کردن لکه ها از سطوح مختلف است. برخی بخارشوی های این دسته مولتی تسک بوده و تنظیماتی چون ست کردن بلندی دسته، ست کردن میزان فشار بخار آب برای مبلمان و … را دارند. همچنین دارای پدهایی به اشکال مختلف هستند؛ قطعات جانبی که به همراه این وسیله ارایه می شود دستگاه را به تمیز کننده همه فن حریف تبدیل می کند.

 



0
نظرات



دیدگاه شما:



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
کد امنیتی :


تمامي حقوق اين سايت متعلق به آذر پاک می باشد
طراحي و بهينه سازي توسط: موسسه آرسام طرح