طی میکروفایبر چیست؟ بررسی مزایا و خصوصیات آن

طی میکروفایبر چیست؟ بررسی مزایا و خصوصیات آن


از پنجره ها گرفته تا وان حمام و کف ، کارشناسان نظافت همچنان این ابزار تمیز کننده خاص را توصیه می کنند. در این پست آذرپاک به این سوالات که چرا طی میکروفایبر بهتر است؟ و چگونه کار می کند پاسخ می دهیم.

چرا از طی میکروفیبر استفاده کنیم؟

باعث صرفه جویی در هزینه می شود و از سایر پارچه های تمیز کننده دوام اش بیشتر است.

برای محیط زیست بی خطر است و با آب تمیز می شود، نه با مواد شیمیایی مضر.

99  درصد باکتری های روی سطوح را از بین می برد.

همه میکروفیبرها برابر نیستند

میکروفیبر مقرون به صرفه الیاف کمتری دارد، حدود 50000 فیبر در هر اینچ مربع. از آنجایی که این الیاف ها هستند که کار را انجام می دهند، پارچه های مقرون به صرفههستند و تا حدود 1000 بار قابل شستشو می باشد.

طی میکروفیبر چگونه کار می کند؟

طی میکروفیبر با میلیون‌ها فیبر، کثیفی، گریس، گردوغبار، مایعات و باکتری‌ها را بلند کرده و در خود نگه می‌دارد. این الیاف شامل الیاف پلی استر با بار مثبت و الیاف نایلونی با بار منفی است که در واقع هر چیزی را که روی سطحی که تمیز می‌کنید، جذب و به سمت بالا می‌کشد.

طی میکروفیبر برای تمیز کردن بدون مواد شیمیایی بسیار مورد علاقه است. اما آیا واقعا روش صحیح استفاده و تمیز کردن آن را می دانید؟

پارچه های میکروفایبر به دو شکل در دسترس هستند - قابل استفاده مجدد . یکبار مصرف گه  هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. رایج ترین پارچه های طی میکروفایبر قابل استفاده مجدد هستند که پس از هر بار استفاده باید شسته شوند. در صورت استفاده صحیح، این پارچه ها می توانند 100 تا 1000 شستشو را دوام بیاورند. از سوی دیگر، پارچه های یکبار مصرف معمولا با محلول تمیزکننده از قبل اشباع شده اند و باید پس از یک بار استفاده دور انداخته شوند.

پارچه‌های طی میکروفایبر قابل استفاده مجدد اغلب ترجیح داده می‌شوند زیرا طول عمر بالایی دارند که به جبران هزینه‌های اولیه میکروفیبر کمک می‌کند، که اغلب سه بار یا بیشتر از یک محصول پنبه‌ای مشابه است.

شستشوی نادرست طی میکروفیبر قابل استفاده مجدد نیز می تواند باعث انقباض و آسیب شود. بدتر از آن، وقتی پارچه‌های مورد استفاده در قسمت‌های مختلف (مانند سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های عمل) با هم شسته می‌شوند، می‌تواند منجر به بازگشت پارچه‌های کثیف به سرویس یا مشکلات آلودگی متقابل شود.

که در اینگونه موارد از پارچه های طی میکروفایبر یکبار مصرف اغلب استفاده می شود زیرا استفاده از آنها راحت و آسان است. و پتانسیل بسیار کمتری برای سوء استفاده و آلودگی متقابل دارند. امروزه برخی از تاسیسات نیز برای کمک به کاهش مصرف آب، یکبار مصرف را انتخاب می کنند. از جنبه منفی، پارچه های یکبار مصرف منجر به حمل زباله های بیشتری به محل دفن زباله می شود. آنها همچنین گران تر هستند.



0
نظرات



دیدگاه شما:



نام:
ایمیل:
دیدگاه:
کد امنیتی :


تمامي حقوق اين سايت متعلق به آذر پاک می باشد
طراحي و بهينه سازي توسط: موسسه آرسام طرح